Pitaš se što to jedna slika treba imati da bi izgledala baš dobro? U suštini, nema pravila. Ali! Ipak, obrati pažnju na sljedećih 5 sitnica...
Tekstura
Tekstura, odnosno reljef, nije nužna na svakoj slici, ali može donijeti bolji doživljaj. Prelamanje svjetlosti koje se javlja na površinama koje nisu glatke poigrat će se s okom posmatrača i dati mu još jedan razlog da bolje pogleda sliku i doživi je. Samo pazite! Mora biti pažljivo uklopljena u ideju slike i zastupljena u pravoj mjeri. Neka ne bude tu samo zato što ste čuli da će tako slika biti fancy.
Kompozicija
O kompoziciji se obično razmišlja i prije početka slikanja, ali i tijekom pravljenja skice. Ali nije pogrešno ni ako se tek negdje na sredini rada odlučite kakva će kompozicija biti i koji element će njom dominirati.
Tema je široka i pravila je mnogo, evo samo neki od početničkih savjeta:
- kada slikate portret ispred lica uvijek treba biti više prostora
- nikada važan predmet ili figuru ne slikajte tik uz rub platna, mora postojati udaljenost
- kada radite pejzaž linija horizonta ne sme biti točno na sredini
- pazite na perspektivu, odvojite vrijeme i savladajte crtanje u perspektivi na početku
Naravno, možete i da ne poštujete ni jedno od ovih pravila ukoliko vam je cilj u posmatraču izazvati nelagodu ili zbunjenost.
Koristi različite kistove
Korištenje iste kistove ili samo par kistova sličnih širina može da smeta na slici. Ponavljanje istih širina poteza, pa još i ako se svi potezi kreću u istom smjeru učinit će je dosadnom. Ako pogledate malo bolje djela Van Goga, primjerice, vidjet ćete da iako se čini da je koristio jedan ist kist na cijeloj slici ipak ima varijacija u debljini, a različiti smjerovi poteza poput valova dodatno su razigrali atmosferu. Slikajte onako kako želite da slika bude doživljena, ako želite da budi i pokreće - poigrajte se kistovima!
Lakiranje
Lakiranje slike nije obavezno ni neophodno, ali i sami znate da se tijekom slikanja događa da boja postane mat kada se osuši, da izgubi sjaj ili čak intenzitet. Kako biste te promjene ujednačili i kako bi slika dobila cjelovit izgled, lakirajte je. Lak ne mora biti sjajan i slici daje staklast izgled ukoliko to ne želite. Postoje i mat lakovi koji će osvježiti boju, dati joj izgled svježe i još mokre boje, ali će površina biti mat. Uostalom, na ovaj način i posmatraču/kupcu dajete do znanja da vam je delo bitno i da ste se potrudili ga zaštititi kako bi trajalo.
Opremanje slike
Lakiranje jeste poslednja intervencija koja se radi na samoj slici, ali i ovaj završni korak je izuzetno bitan za kompletan izgled slike. Ukoliko sliku niste radili na platnu koje je zategnuto klamanjem na stražnjoj strani okvira, onda treba razmisliti o uokviravanju. Ako ste odabrali taj takozvani francuski špan, gdje se klinoviu ne vide s bočnih strana, onda je dovoljno samo pažljivo oslikati ili obojiti jednom nijansom bočne strane platna. Ako ste se odlučili za okvir - obratite pažnju i vrijeme odabiru okvir. Okvir ne sme dominirati i odvraćati pogled sa vaše slike. Najbolje je da bude u nijansi koja dominira na slici. A ako nema dominantne nijanse onda se odlučite za crni, bijeli ili srebrno-sivi okvir, ovisno koliko je svjetla ili tamna slika.